Методичні рекомендації для вчителів-предметників щодо підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання
Що корисно знати про тести?
Недостатній досвід українського суспільства щодо зовнішнього незалежного оцінювання є стресогенним фактором для учнів в підготовчий період, оскільки ні батьки чи старші, ні вчителі не можуть заспокоїти учня, спираючись на власний досвід. Поки що ЗНО в нашому суспільстві є експериментом і, враховуючи його вплив на майбутнє учнів, тривога щодо можливої невдачі посилюються по мірі наближення часу екзамену. Тому в підготовці до незалежного оцінювання важлива фронтальна робота з учнями, надання їм необхідної інформації про правила і норми процедури незалежного оцінювання. Необхідно раніше познайомити учнів і батьків з нормативними документами і досвідом проведення незалежного оцінювання.
В психологічному сенсі традиційний екзамен має відмінності від ЗНО, зокрема такі:
- можливість під час екзамену “приховати” недоліки знань за рахунок розвитку усного мовлення;
- суб’єктивні взаємини з екзаменатором;
- заспокійливий фактор знайомої людини та знання вимог викладача з предмету на відміну від ЗНО, критерії оцінки якого відомі лише в загальному вигляді;
- можливість помітити та виправити помилку за рахунок зворотного зв’язку з екзаменатором під час усної розповіді;
- можливість одразу дізнатися результати;
- охоплення на екзамені лише певного фрагменту знань (теми, питання білету), в той час як тестування фронтально охоплює весь матеріал з предмету;
- процесуальні відмінності зокрема використання бланків під час ЗНО.
|