Звіт
щодо проведення заходів
щодо профілактики булінгу
Сьогодні серед учнівської молоді надзвичайно загострилася проблема насильства, здійснюваного самими дітьми відносно один одного.
Останніми роками визнано поширення такого явища, як шкільний булінг.
Булінг у перекладі з англійської – хуліганити, грубіянити, визначається, як утиск, цькування, дискримінація. Це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення (фізичного і психічного) з боку дитини або групи дітей до іншої дитини або дітей. Виділяють 4 головні компоненти булінгу: агресивна і негативна поведінка; здійснюється регулярно; відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу; така поведінка є навмисною
Метою нашої роботи було попередження булінгу, а саме жорстокості та насильства серед підлітків, профілактики злочинів та правопорушень в учнівському середовищі; виховувати в учнів почуття емпатії та переживання до дитини, яка зазнає насильства; розвивати вміння пошуку шляхів виходу зі складної ситуації; формувати навики відповідальної та безпечної поведінки.
Упродовж року практичним психологом/соціальним педагогом Нижньосиньовецької ЗОШ були проведені наступні заходи:
- Заняття з елементами тренінгу «Протидія булінгу у дитячому середовищі» з учнями 11 класу, на занятті були присутні 12 учнів.
- Години психолога «Стоп булінг!»; проведено з учнями 8 класу, кількість присутніх 11 учнів.
- Відеолекторій «Безпечна школа/ Stop bulling», «Твоє право. Відповідальність за булінг» для учнів 5-11 класів та було здійснено обговорення відеосюжетів;
- Перегляд мультфільмів з учнями початкових класів:Мультфільм-казка «Гидке качення», «Жив собі чорний кіт», « Про пташок», «Вірити у любов, вірите у Різдво», « Курка, яка несла всячину».
- Бесіди на тему «Кібербулінг: безпечне віртуальне спілкування»,
- Проводилась діагностика на виявлення проявів булінгу в колективі серед учнів 6-9 класів.
- На батьківських зборах були роздані поради для щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини.
Практичний психолог Унгурян М.І.