Неділя, 24.11.2024, 02:16
Вітаю Вас Гость | RSS

Вас вітає сайт Нижньосиньовецького ліцею

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 37
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0


16:41
Міжнародний день логопеда.

 

Надзвичайна мова наша є таємницею.

В ній всі тони і всі переходи звуків –

від твердих до найніжніших…

Дивуєшся дорогоцінністю мови нашої:

в ній, що не звук, то подарунок,

все крупно, зернисто, як самі перли.

В.Сухомлинський

14 листопада   в Нижньосиньовецький  ЗОШ  відзначалося  Міжнародний

день логопеда. Це  професійне  свято присвячене тим  людям, які  трудяться  для  соціального блага.

Розвиток людини - складний процесс поступового перетворення біологічного  індивіда  в соціальну істоту - особистість. Добре відомо, що без мовлення не буває людини. Психічні функції та здібності, людські форми поведінки, комунікація через мовлення не надані дитині від народження. Вони формуються в перші роки життя під впливом цілеспрямованого виховання, навчання та пристосування до умов життя в суспільстві.

Процес розвитку дитини проходить у трьох напрямках: фізичному, когнітивному та психосоціальному. В нормі розвиток у цих трьох напрямках відбувається одночасно та взаємопов’язано. Для нормального розвитку дитини з перших місяців найважливішим є спілкування, у процесі якого малюк може опанувати людське мовлення, що відіграє головну роль як в діяльності  дитини, так і в пізнанні  навколишнього  світу. Розвиток  мовлення у процесі онтогенезу відбувається паралельно з фізичним і розумовим  розвитком. Усі психічні процеси у дитини - сприймання, пам'ять, увага, мислення, цілеспрямована  поведінка - розвиваються за безпосередньої участі мовлення. У дитини з мовленнєвими порушеннями без своєчасних корекційних заходів може затримуватися темп інтелектуального розвитку. Формування мовлення, патологія або відхилення в розвитку, засоби відновлення  мовлення  є об’єктом вивчення логопедії, корекційної педагогіки, неврології, а в останній час і медичної  реабілітації.

Відсутність мовленнєвого спілкування значно затримує  безперервний і багатогранний  процесс соціалізації, що триває все життялюдини.

У логопедичну групу зараховують тих дітей старшого дошкільного віку, у яких наявні різноманітні відхилення усного та писемного мовлення, а саме:

  1. Дислалія
  2. Ринолалія
  3. Загальний недорозвиток мовлення ( моторна та сенсорна алалія)
  4. Заїкання
  5. Дислексія
  6. Дисграфія

Протягом навчального року робота з дітьми логопедичної групи ведеться за спеціальним планом, у якому передбачаються такі розділи:

І. Розвиток загальної і мовної моторики

ІІ. Розвиток рухів артикуляційного апарату

ІІІ. Виправлення порушень звуковимови

ІV. Розвиток фонетичної, лексичної і граматичної сторони мовлення.

Робота над усуненням таких недоліків повинна проводитись не стихійно, а планово, поступово і послідовно. Щоб правильно спланувати роботу, я обстежую загальний розвиток мовлення, звуковимову та стан слуху, зокрема, фонематичного та загального.

Для обстеження мовлення підбираю іграшки та малюнки, у назвах яких є важкі (проблемні) для вимови звуки, що стоять на початку, в середині та в кінці слова. Наприклад: на звук Ш – шапка, кішка, душ

на звук С – собака, велосипед, автобус;

на звук Ч – черепаха, дівчинка, піч;

на звук Р – риба, корова, помідор;

на звук Л – лампа, ялинка, дятел;

на звук Щ – щука, плащик, дощ;

на звук Ж – журнал, книжка, ніж.

З метою посилення інтересу пропоную дітям їм самим виймати малюнки або  іграшки  на  певний  звук  з  коробки  чи  чарівного  мішечка.

 

 

 

Вчитель  логопед    Мітран   Наталя  Георгіївна

Переглядів: 489 | Додав: Haker | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
Архів записів

Copyright MyCorp © 2024