Становлення української державності, побудова громадянського суспільства, інтеграція України у світове та європейське співтовариство передбачають орієнтацію на Людину, її духовну культуру й визначають основні напрями виховної роботи з учнями та модернізації навчально-виховного процесу.
Тому національно-патріотичне виховання учнів – важлива складова формування свідомої розвиненої особистості, яка здатна переосмислити уроки минулого, сприяти формуванню сучасного позитивного іміджу країни, знати та вивчати історію свого краю. Враховуючи особливості поточного навчального року, суспільно-політичні умови, в яких перебуває наша держава, виховання свідомих громадян своєї країни, формування у них почуття національної гідності та патріотизму, відповідальності за майбутнє України, ознайомлення з прикладами відданого служіння своєму народу набуває першочергового значення для кожного вчителя. Відповідно методичних рекомендацій з патріотичного виховання,патріотичне виховання має наскрізно пронизувати весь навчально-виховний процес, органічно поєднувати національне, громадянське, моральне, родинно-сімейне виховання, сприяти формування у дітей та їх батьків національних та загальнолюдських цінностей.
Національно - патріотичне виховання в Нижньосиньовецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів здійснюється на всіх етапах навчання, забезпечує всебічний розвиток, гармонійність і цілісність особистості, розвиток її здібностей та обдарованість, збагачення на цій основі інтелектуального потенціалу учнів , їх духовності і культури, виховання громадянина України, здатного до самостійного мислення, суспільного вибору і діяльності, спрямованої на процвітання України.
Напрямками роботи Нижньосиньовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів з національно-патріотичного виховання є:
− формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
− виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
− формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;
− збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;
− виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
− формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
− формування соціальної активності;
− виховання правової культури особистості;
− формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
− формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
− сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
− виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
У школі активно ведеться робота з національно – патріотичного виховання.. На високому рівні була організована акція «Хай буде мир над Україною».
У рамках спільних дій учнів – учителів – батьків були написані листи солдатам, виготовлені обереги, зібрані і передані пакунки бійцям , які перебувають у зоні бойових дій:
До дня захисника України проведено лінійку-реквієм , зустріч з односельчанами Учасниками АТО:
В день української писемності та мови учні нашої школи приєдналися до всеукраїнського радіо диктанту:
Проведено книжкову виставку та виховні заходи до дня пам’яті жертв голодомору:
Різноманітні заходи проведені до дня Гідності та свободи :
А 20 лютого в День памяті Героїв Небесної сотні проведено флешмоб «Герої не вмирають», запалено свічку памяті :
З метою популяризації духовних надбань України, висвітлення етнічної особливості української нації та поглиблення інтересу дітей та учнівської молоді до власного історичного коріння, в нашій школі були проведені заходи до Дня вишиванки:
Напередодні 9 травня
у школі пройшов Тиждень пам’яті.
У рамках цього тижня була проведена акція «Червоний Мак»:
Все вище представлене доводить, що успішна реалізація завдань патріотичного виховання школярів можлива за умови поєднання різних форм роботи у практиці школи, а саме: інтегрування елементів громадянської освіти та патріотичного виховання у зміст навчально-виховного процесу, організації позакласної роботи, д,систематичної роботи учнівського самоврядування, співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу.
ЗДВР Урсу К.М.
|